رفع قرمزی جای جوش

قرمزی جای جوش ممکن است در اثر آسیب به سلول‌های پوستی ناشی از دستکاری جوش‌ ایجاد شود. این کار می‌تواند جای جوش قرمز ملتهبی ایجاد کند . معمولاً یک رد قرمز، تیره یا بنفش باقی می‌ماند که می‌تواند برای هفته‌ها روی پوست شما بماند. این قرمزی در اغلب مواقع به دلیل کشش و آسیب به بافت اطراف و در نتیجه افزایش فعالیت ملانین پوست، ایجاد می‌شود.در جوش‌های التهابی وخیم، رشد بیش از حد باکتری C.acnes در منافذ مسدود شده، باعث واکنش درمانی التهابی بدن می‌شود. همراه با این التهاب، قرمزی، داغی، تورم و درد به ویژه در مورد جوش‌های عمیق و کیستیک ممکن است همراه باشد.

روش‌های درمان قرمزی جای جوش

لیزرIPL

لکهای قرمزحداکثر 6 ماه به دنبال بهبود جوشها خود به خود برطرف میشوند. اگر در برخی موارد مقاوم بودند و خودبه خود برطرف نشدند، با دستگاهIPL میتوان آنها رادرمان کرد. البته این روش میتواند همزمان جوش فعال و التهابى را نیز بهبود بخشد و چربی پوست را نیز متعادل سازد . در این روش درمانى همچنین منافذباز پوست بسته خواهند شد . معمولا این روش بصورت هر دو هفته یكبار و طى دوتا چهارجلسه انجام میشود. IPL علاوه بر بهبود آكنه و لك قرمز آن میتواند فرورفتگیهاى سطحى ناشى از آكنه را كه نسبتا جدید هستند و هنوز ته رنگ صورتى دارند را بهبود بخشد.

تزریق پی آر پی (PRP)

PRP انتخابی خوب برای درمان قرمزی جای جوش است. ضرری ندارد و برای درمان تمام بیماری‌های التهابی از جمله پسوریازیس، سوختگی، صدمه و زخم جراحی به کار می‌رود.مقالات مربوط به آن را در بخش پی آر پی پی چیست؟ مطالعه بفرمایید.

میکرونیدیلینگ

میکرونیدیلینگ ه عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می‌شود. با تحریک کلاژن و الاستین سازی توسط اسید هیالورونیک موضعی یا پلاسمای غنی از پروتئین (PRP)، میکرونیدلینگ می‌تواند ظاهر پوست را جوانتر کند. این فرایند سیستم‌های ترمیم و بازسازی طبیعی بدن را هدف گرفته و در نهایت می‌تواند جای زخم را کاهش دهد. برای مشاهده نتایج، ممکن است نیاز به انجام چند جلسه میکرونیدلینگ داشته باشید.