رفع افتادگی پلک

افتادگی پلک چشم که به آن پتوز، بلفاروپتوز یا بلفاروپتوزیس (Blepharoptosis) گفته می‌شود، به دلایل مختلفی میتواند ایجاد شود.
ژنتیک، ضربه، داروها افزایش سن یا اختلالات چشمی و پوستی میتواند علت ایجاد آن باشد.
ای درصورتی‌که پلک یک چشم را افتادگی داشته باشد به آن پتوز یک‌طرفه و هنگامی‌که بر هر دو چشم افتادگی داشته باشد، به آن پتوز دوطرفه نامیده می‌گویند.

افتادگی پلک در مواردی ارثی است پتوز مادرزادی و گاهی اکتسابی میباشد.اگر افتادگی پلک  در طی چند روز یا چند ساعت ناگهانی ایجاد شد، به احتمال زیاد نشان‌دهنده یک مشکل جدی پزشکی است و باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

علل ایجاد افتادگی پلک یا پتوز

بالا رفتن سن شایع‌ترین علت بروز افتادگی پلک نازک شدن عضله‌ی پلک می‌باشد که معمولا بر اثر بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد هرچند ممکن است در جوانی هم دیده شود.  این نوع پتوز را پتوز آپونوروتیک مینامند که معمولا دو طرفه است و در زیبایی ما با این نوع افتادگی پلک سرو کار داریم
آسیب دیدگی یا ضربه  علت افتادگی پلک 
بیماریهای چشم شامل بیماریهای عصبی و یا عضلانی  از جمله بیماری میاستنی گراویس  سکته یا تومور مغزی دیستروفی عضلانی
 از عوامل دیگر افتادگی پلک هستمد که نیاز به پیگیری چشم پزشکی دارند.
 ژنتیک
مصرف بعضی داروها مانند تزریق

درمان افتادگی پلک(زیبایی) 

درصورتی که افتادگی پلک علت بیماری نداشته باشد و از نوع  افتادگی پلک طیعی آپونوروتیک باشد  بستگی به نظر پزشک و شرایط بیمار مثل سن، جنسیت، شدت مشکل  درمان میتواند به اشکال مختلف  باشد.

بلفاروپلاستی

در سنین بالا راه مهم و اساسی تر درمان افتادگی های ابل توجه بلفاروپلاستی میباشد که در مطب دکتر شهلا وزیری نسی قابل انجام استو در یک قسمت مجزا به توصیف و توضیح آن پرداخته ایم.

پلکسر یا پلاسما جت

این روش در درمان افتـادگی پلـک‌ها درمواردی که کمی پوست اضافه در پلک بالا دارند و مختصر افتادگی روی پلک فوقانی دیده می‌شود، استفاده می‌شود .

لیزر پلک

 لیفت  با نخ

در افرادی که از جراحی پلک  نگران هستند یا واهمه دارند و همزمان با افتادگی مختصر پلک تمایل به تغییراتی در ابرو یا زاویه چشم خوئ هستند معمولا  ما بیشترین اثر را از  نخ های دوسوزنه میگیریم..