تزریق فیلر گودی زیرچشم

گودی زیر چشم  یکی از علائم رایج افزایش سن در افراد به شمار می رود. همچنین در خیلی از افراد به علل مختلفی گودی زیر چشم ایجاد میشود که به آن میپردازیم.

علل گودی زیرچشم

در بیشتر مواقع، گودی زیر چشم به علت مشکلات تغذیه ای و سبک زندگی ناسالم به وجود می آید. اگر علت گودی زیر چشم این موارد باشد، با اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی مشکل گودی زیر چشم بدون نیاز به درمان بیشتر حل می شود. در غیر این صورت، باید از روش هایی که در ادامه این مقاله توضیح داده ایم، گودی زیر چشم را درمان کنید.

موارد زیر به عنوان علت گودی زیر چشم شناخته شده اند:

– کمبود آب در بدن: عدم نوشیدن آب کافی و مصرف نوشابه و قهوه زیاد در روز، باعث کمبود آب در بدن می شود

– کمبود ویتامین: اگر ویتامین C، K و آهن بدن کم باشد، گودی زیر چشم اتفاق می افتد.

– کمبود خواب: اگر به مقدار کافی (۷-۸ ساعت در شبانه روز) نخوابید، ممکن است دچار گودی زیر چشم و همچنین تیرگی زیر چشم بشوید

– افزایش سن: با افزایش سن، کلاژن تولیدی بدن کاهش می یابد. اولین قسمتی که تحت تاثیر این کمبود کلاژن قرار می گیرد، پوست حساس دور چشم است.

– کاهش وزن: بیشتر افراد اول از قسمت صورت لاغر می شوند. هنگامی که فرد کاهش وزن شدید داشته باشد، ممکن است دچار گودی زیر چشم شود. این گودی هم به علت لاغر شدن ناگهانی صورت و هم به علت کمبود ویتامین ناشی از وزن کم کردن اتفاق می افتد.

– ژنتیک: یکی از علل گودی زیر چشم عوامل ژنیتیک و ارثی است که در این صورت می توان آن را با روش های زیبایی درمان کرد.

– سیگار: سیگار عامل کمبود کلاژن و در نتیجه کاهش الاستیسیته پوست است. با کشیدن سیگار ممکن است دچار گودی زیر چشم شوید.

– مشکل در سینوس ها: التهاب سینوس ها باعث گودی در زیر چشم می شود. گرفتگی بینی یکی از علائم این التهاب است. در این صورت باید جهت رفع مشکل به پزشک مراجعه کنید

آیا درمان های خانگی و کرم های زیر چشم موثرند؟
روش های درمان خانگی گودی زیر چشم بسیار متعدد هستند. از جمله این موارد می توان به استفاده از تی بگ (کیسه های چای)، خرید کرم های زیر چشم گران قیمت و استفاده از ماسک های صورت اشاره کرد. این موارد می توانند ظاهر ناحیه زیر چشم افراد را بهبود بخشند، اما فقط یک درمان موقت به حساب می آیند که به صورت موقت، گودی و لکه های تیره ی زیر چشم شما را خواهند پوشاند.

آیا درمان گودی زیر چشم با لیزر برطرف میشود؟
با این که لیزر ها در درمان بسیاری از مشکلات پوستی موفق هستند، اما از بین بردن گودی و لکه های زیر چشم را نمی توان جزو این موارد در نظر گرفت

آیا رفع گودی زیر چشم با خواب بیشتر اصلاح میشود؟
 با اینکه خواب بیشتر قطعا در کاهش لکه و تیرگی زیر چشم موثر است، اما نمی توان گفت که تاثیری بلند مدت دارد و برای برخی از افراد نیز کارساز نیست.

گودی زیر چشم  در اثر عوامل ژنتیکی شکل بگیرند و خوابیدن بیشتر  نمی تواند جای خالی بافت زیر پوست چشم را پر کند و در نتیجه گودی برطرف نمی شود.

آیابا مصرف نمک کمتر گودی زیر چشم بهبود میابد؟
 مصرف نمک کمتر می تواند ظاهر لکه های تیره زیر چشم شما را بهبود بخشد، اما به شکل کامل مشکل را برطرف نخواهد کرد.

آیا از بین بردن چین و چروک و گودی زیر چشم با عمل جراحی بهتر میشود؟
بسیاری از افراد پس از مصرف دارو و کرم های مختلف و عدم کسب نتیجه، نسبت به تمامی این راه ها ناامید می شوند و این باور را بدست می آورند که عمل جراحی تنها راه چاره برای بهبود ظاهر زیر چشم است. این یک باور غلط است و شما برای بهبود ظاهر این بخش از صورت خود نیاز به چاقوی جراحی نیست

به جای عمل جراحی و یا درمان های متعدد، یک راهکار سریع وجود دارد که آن هم استفاده از فیلر های مخصوص زیر چشم و تزریق چربی  است.

.

راههای درمان گودی زیرچشم

فیلرهای زیر چشم تزریق هاى درمانى با استفاده از اسید هیالورونیک هستند که طى این تزریق لایه هاى چربی ضخیمى در زیر پوست ایجاد مى شود. رایج ترین فیلرهای زیر چشم استایلج فرانسه، تئوسیال سوییس، ژوویدرم آمریکا_فرانسه و بلوترو آلمان هستند.

تزریق فیلر های زیر چشم ممکن است حدود ٣٠ دقیقه طول بکشد.

از بهترین روشها برای رفع گودی زیر چشم تزریق چربی زیر چشم به روش نانوفت است که در مقالات بعدی به آن میپردازیم.

برای درمان چین و چروک از لیزر میتوان بهره برد.

برای درمان پف زیر چشم میتوان از جراحی کمک گرفت اما در درمان گودی بدون پف هیچگونه تاثیری ندارد.